Sain Haukan tehtaalta takaisin ja korjauksia oli tehty mittavasti, osa takuuna, osa omalla kustannuksella.
Perälauta oli kokonaan vaihdettu ja uusia vahvistuspalkkeja oli hitsattu tukevoittamaan perää. Lisäksi uusia kolmiotukia oli sijoitettu pitkin runkoa, joten sen pitäisi kestää entistä paremmin kovat iskut. Lisäksi peräosan kaikki pultit oli tiivistetty uudestaan ja itsetyhjentyvyysputket oli myös tiivistetty. Vuorokauden jälkeen veneeseen ei ollut tippunut tippaakaan vettä entisen noin 5 litran sijaan.
Kaiteet oli kiinnitetty nyt kolmella popparilla per kiinnike ja keskimmäinen oli vielä rosteria. Tämän luulisi kestävän ainakin yhden kauden. Kumilista oli vaihdettu omalla kustannuksella harmaaseen ja kuskin penkki kiinnitetty jämerästi.
Ehkä suurin muutos on se, että koko valkoinen kansi oli vaihdettu (ei pulpettia). Olivat huomanneet että varsinkin peräosassa oli paljon halkeamia ja kannen irroitus rikkoi sitä vielä lisää, näin ollen iskivät kiinni vielä uuden kannen valkoisena sillä ensi vuoden malleissa ne ovat harmaampia. Uudessa kannessa mm ankkurilaatikot ovat pienempiä kuin ennen, mutta niissä kummassakin on jousi sekä kunnon vedenpoistoventtiili.
Koeajossa koko paatti tuntui huomattavasti entistä tukevammalta ja huiputkin kirjattiin 34,2 solmua entisen 32,7 sijaan. Yksi moka oli sattunut: kun moottori oli asennettu uudestaan, niin kaasuvaijeri oli jäänyt liian kireälle, joten kone huutaa tyhjäkäynnillä 2000 rpm...ei mitenkään hyvä homma mutta saan sen onneksi kuntoon itsekin.
Nyt on sitten varsinainen hybridi laiturissa: vm 2010 kansi ja kumilista sekä vm 2006 runko vahvistettuna ja vm 2006 ohjauspulpetti ja penkki. No, ainakin uskaltaa lähteä syksyn moukariin luottavaisin mielin.
Ai niin, trailerini laakerit ja jarrut olivat ihan loppu. Ne vaihdettiin myös omalla kustannuksella, joten nyt kehtaa taas vedellä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti